Grupper op tværs

Pædagogerne skal sørge for at vække børnenes nysgerrighed, og støtte børnene i at tilegne sig viden gennem motivationsindlæring.

For at give optimale vilkår for at en sådan læring kan finde sted har vi lavet aldersopdelte børnegrupper. :

• Barnet er sammen med børn i samme alder og pædagogen kan målrette aktiviteten efter børnenes alder.
  • Grupperne er forholdsmæssige små der betyder at børnene har større muligheder for at kunne fordybe sig og have større voksenfokus.
  • Gruppedannelsen understøtter venskaber på tværs af stuerne.
  • Børnene lærer at være sammen med andre voksne end de fra deres stue.
  • Da det er faste grupper med fast tilhørslokale er der en forudsigelighed for barnet.
  • Med det forøgede arbejdspres er logistikken taget og alle voksne ved hvilke børn de skal arbejde med og hvem der er deres voksne makker. Det betyder mere nærvær til børnene.
  • Denne struktur medfører også et forpligtende samarbejde på tværs af stuerne.
  • Vi udnytter husets mange faciliteter og dermed bedre plads til det enkelte barn.