Forældresamarbejde

Forældesamarbejdet er en vigtig del af pædagogernes arbejde med barnet, og en vigtig del for barnets trivsel og udvikling.

Vi arbejder bedst med at de samarbejdende parter er sammen om ansvaret for at samarbejdet lykkes. Det betyder at vi må hjælpes ad med at forstå hinanden og barnet. Derfor har vi alle et ansvar for at mødes i et konstruktivt samspil. Vi taler ikke om svære ting hen over hovedet på et barn, men vi vil gerne aftale hvornår vi kan tale sammen og vi må hjælpes af med at støtte og stimulere barnet til den bedst mulige udvikling og dannelse.

Vi invitere til opstarts samtale inden barnet starter, og igen ca. 3-4 måneder efter opstart. Hvert år bliver hvert barn vurderet på sine kompetencer, og vi mødes med forældre i fælles dialog hvor vi også aftaler hvordan vi hver især, støtter barnets videre udvikling.

Vi holder forældremøder 2 gange årligt hvor det ene er for stuen alene. Her mødes vi i fælles dialog om børne gruppens trivsel i hverdagen. Andet møde er for hele huset.