Fødselsdag

Vuggestuen

• I vuggestuen holder vi gerne børnenes fødselsdag. En forældre kan godt være med (vi vil helst at det kun er en, da det er småt med pladsen. Vi vil gerne frabede os søskendes deltagelse)
  • Man kan tage noget ekstra lækkert med, det bliver delt ud til alle børn
  • Der må ikke deles slik ud. Kage kun i begrænset opfang.
  • Det er mest populært med frugt eller is
  • Hvis stuen bliver inviteret hjem er det personalet der vælger de børn ud der skal med. Vi skeler selvfølgeligt til alder og venner. Vi går med max. 6 børn

Børnehaven

• I børnehaven holder vi gerne børnenes fødselsdag, det gør vi om eftermiddagen kl. 14.00
  • Forældre må gerne være med, men er ikke et must. Begræns antal. En forældre er fint.
  • Der kan deles ud til børnene på stuen. Ingen slik, og kager kun i begrænset mængde.
  • Hvis børnehaven bliver inviteret hjem bliver det i de grupper barnet befinder sig i på den aktuelle dag.
  • Hvis man ønsker hele stuen hjem kan det blive på dage hvor der ikke er grupper. Spørg medarbejderne
  • Man inviterer hele stuen eller ingen. Man kan lave aftale med personalet at fødselsdagen bliver afholdt i et begrænset tidsrum. Det alm. at vi ankommer ca. kl.10.00 og bliver ca 2½ .
  • Når et barn har fødselsdag giver huset / stuen en gave. Man må således ikke medbringe gaver til andre børns fødselsdag, som børnehaven deltager i.
  • Børnene må ikke efterfølgende komme tilbage til børnehaven med slikposer o. lign.
  • Hvis man invitere til ” privat” fødselsdag uden om børnehaven, må der ikke deles invitationer ud i børnehaven.
  • Tal med pædagogerne om hvordan I har tænkt jer at planlægge barnets fødselsdag, af hensyn til jeres og vores planlægning.