Indkøring

Hvis barnet kommer fra vores egen vuggestue, holdes der et fælles møde med vuggestuepædagogen og forældrene omkring barnets kompetencevurdering. Vi får et fælles billede af barnet og pædagogen fra børnehaven kan fortælle om den kultur der er i børnehaven. På mødet aftales hvordan den første tid i børnehaven skal forgå.

Hvis barnet " kommer udefra ", inviterer barnets indkører til opstarts møde, helst inden barnet starter.

Man skal være opmærksom på at det ny  lille børnehavebarn vil opleve dobbelt så mange børn og nye voksne. Det kan være en følsom tid, og vi håber at forældrene kan give barnet korte dage i starten for ikke at blive alt for træt.

I den første tid vil det være barnets indkører der vil være sammen med barnet, sammen med få andre børn og den der laver aftalerne med barnets forældre.