Overgang til skole

Den sidste årgang i børnehaven, den årgang der i følge loven skal starte i skole det efterfølgende år, samles på tværs af de tre stuer; 3 gange om ugen og laver særlig udfordrende ting for store børn. Gruppen starter 1. september og kører indtil  ca. midt juni.

Børnene laver også selvstændige små opgaver , som de skriver deres navn p og sæter i deres egen mappe. Der laves skoleforberedende aktiviteter.

Børnene lærer at fungere sammen både med børn de selv vælger og med børn de ikke selv vælger. De bliver mødt med forventninger til at de øver sig på mere selvstændighed og med en social adfærd der afspejles i ; empati og fleksibilitet. Vi er i høj grad midt i en dannelsesproces.

De yngre børn som evt. bliver meldt i skole ved skoleindskrivning, indgår i gruppen fra december måned.