Indkøring

Børn der starter i Artibus, får tildelt en indkører voksen. Før barnet starter indbyder vi forældrene til en opstarts samtale. Det foregår i vores mødelokale., og det fungere bedst hvis begge forældre har mulighed for at deltage. Vi afsætter ½ time til mødet.

Vi har en fast og meget lang spørge guide og vi vil gerne vide alt om barnet og familien, så vores medarbejder har det bedste udgangspunkt for at drage omsorg for og støtte barnet i dets udvikling og daglige trivsel.

Mennesker/ hvert barn er unik. Derfor lavet vi en indkøring der er afpasset det enkelte barn og familie. Alle aftaler laves med indkørings personen og man aftaler dag til dag hvordan man forestiller sig , den næste dag skal forløbe.

Den første adskillelse kan være svær for både barn og forældre. Det er vigtigt at vi giver barnet den tid og den måde barnet trives ved. Og det er bedst for barnet hvis det har en vis soverytme og kan sove alene i barnevognen, ligesom det er bedst for barnets trivsel , at det er præsenteret for forskellige mad produkter og ikke er fuld tid afhængig af modermælken, inden opstart i vuggestue.