Sygdom

Vi arbejder efter sundhedsstyrelsens redegørelser og anbefalinger. Hvis et barn har været syg, må barnet komme igen, når barnet befinder sig godt og kan følge den normale hverdag incl. at være udenfor.

Vi vil gerne vide hvis et barn er hjemme pga sygdom og sygdommens karakter, da vi er opmærksom på evt. smitsomme sygdomme i omløb, så vi kan stoppe smitten.

Vi giver ikke medicin, kun hvis det er livsnødvendig medicin ( astma medicin og fx mod feberkramper )

Syge børn må ikke komme i daginstitutionen. Børn der har fået smertestillende og/eller febernedsættende medicin om morgenen, modtages ikke. Vi må passe på hinanden og hinandens børn. Hvis flere børn er syge med samme sygdom hænger vi info om sygdommen med dato og antal smittede, og med anbefalinger fra sundheds styrelsen.

Hvis dit barn kommer til skade og skal tilses af en læge, ringer vi til jer, og forventer at I eller en anden med tæt tilknytning til barnet kan komme og være sammen med barnet. Derfor er det vigtigt at vi har relevante tlf. numre og på begge forældre.

Hvis barnet har lus vil vi gerne vide det . Vi har gode anbefalinger til tilfælde af lus.