Arbejdet i små grupper

I vuggestuen arbejder vi i "små grupper" de fleste dage.

At arbejde i "små grupper", understøttes af Ole Henriksen, DPU, Århus universiteter, der mener, at den bedste forudsætning for at lave større kvalitet i daginstitutionerne, er at sørge for at lave, aldersopdelte samt mindre grupper.

Grupperne er inddelt efter alder og/eller venskaber og udviklingstrin. Hver gruppe er på 2-4 børn + en voksen fra stuen.
Der arbejdes med temaer der passer til børnenes udvikling og planlægges på stuemøderne. På den måde planlægger pædagogerne, det pædagogiske indhold i aktiviteterne.

Hvert barn ses betydelig mere når man er opdelt i små grupper, og barnets ideer og udtryk kommer mere i spil, da det er faste grupper over lang tid, er logistikken allerede lagt og medarbejderne bruger mere tid i nærvær til børnene.